http://www.youtube.com/watch?v=SNa4EMUWnAcMadotsuki said:They're rather draconian, but it makes money.
Good if you own their stock I guess.
>
オートマッピングしてくれる機能を追加した。
マップとは別にエリアと言う概念も加わって作るデータが1種類増えた。
基本システムの手間は洞窟物語を超えたかもしれない..
それにしても地味だ。好きなんだけど。
Added auto-mapping feature to me.
Maps and data create a single type increased joined by the concept of a separate area.
Effort may be beyond the base system Cave Story ...
Sorenishitemo but modest. But I like.
Something about laundry?ゲームが完成するまでにはいろいろな作業を何度も何度も繰り返す。
編集中のステージの隣のステージを開きたいときに、
メニューの"ファイルを開く"を選んで、ステージを選ぶ単純動作も、
ゲームが完成するまでに何千回も繰り返すのでウンザリする。
各ステージデータに隣にあるステージを設定できるようにして
カーソルキーの上下左右で隣のステージを開けるようにした。
洗濯機・物干し竿・タンスを近づけて余分なエネルギーを他にまわしたい。
The game is repeated until the completion of dozens of times to different tasks.
When you open the next stage in the editing stage,
The menu "Open File" choose, pick a simple behavior on stage,
Repeated thousands of times so that sick before the game is completed.
You can now set the stage to the stage next to each data
The next stage was to open on all sides of the cursor keys.
Other Mawashitai excess energy and interfere with one pole near the closet and washing machine.
とりあえず完成を目指して、もう1年も開発を進めてきたけど、
完成したアプリをiTunesに登録する作業は未経験のまま。
多分、やればできると言うレベルの話なのだけれど、
一度もやったことが無いという不安は消えない。
なので、一旦 今の制作を止めて何か小さなアプリを作ることにする。
登録作業・ゲームの公開・その反応をチェック。
実際にソレをすることで気づくことが色々ありそう。
そういう訳で、今あるソースからゲーム開発の雛形を作ってます。
開発は当初の予定よりだいぶ遅れているのだけれど、そうします。
Aiming to complete now, I have also developed another year,
work was completed on iTunes app is still inexperienced.
Maybe, but It's not the level of being able to do it,
never fear that did not disappear even once. So, to make a small app to do something to stop producing once now. Check the registration process of the game published reaction. Various likely to notice it in practice by. So, I created a template from a source game development today. Although I have developed considerably delayed than originally planned, and so
汎用性の無い部分を切り取って整理中。
No part in organizing a versatile cut.
ボタンを取り払って、iPhoneらしくタッチで遊べるゲームを作ろう。
注) これはただの1枚絵で、動いたりしません。
Getting rid of the button, make the game play Rashiku touch iPhone.
Note) This is just one picture, or not working.
下の絵とあまり変わらない様に見えるけど、こっちは落下して数字も動きます。
下の絵どころか、「コレ見たことある」って人いるかもしれないけど、
10年前とはプログラムの組み方が全く違う。
思いついた順番で思いついたコードを突っ込んでいくのが以前で、
要らない欲しいをまとめて、あちこちで使いまわしの出来るパーツを考えるのが今。
これを繰り返すことで、自分の手元にコマが揃っていって、
次のゲーム制作にかかる時間が短くなっていくと思ってる。
あらかじめ用意された便利で優秀で安価なゲームエンジンの選択から始まる
現代のゲーム作り(?)には、全然付いて行けてないっ。
I looks like not much different from the picture below, can be run Koch figures to fall.
Far from the picture below, "Have you seen this" What I may have one,
10 years ago and completely different way of constructing the program.
Before going in-depth code that came up in the order came,
Collectively want unnecessary, you can now think of the eagle or parts used in many places.
By repeating this, go to her local pieces aligned,
I think it will take less time to produce the next game.
Starting from the excellent selection of convenient and inexpensive game engine has been prepared
Making the modern game (?) Has said that it goes with all.
Noxid said:
Azarashi: A Retrospective in game design
Noxid said:Currently it would seem he's working on two projects directly; A game for the iPhone called rockfish which is nearing completion, and an iPhone port of an old game of his called Azarashi.
>Error establishing a database connectionNoxid said:
sixtyseconds said:>Error establishing a database connection